Bouwen aan een customer centric organisatie

In 9 stappen naar een optimale klantstrategie

Veel organisaties zijn ervan overtuigd dat de enige manier om succesvol te zijn en te blijven customer centricity is. Customer Centricity staat letterlijk voor het centraal stellen van de klant (en stakeholders) in een ondernemingsstrategie. Het is een strategisch concept van klantgerichtheid.

Een groeiend aantal organisaties is op dit moment bezig om op enige wijze de klant centraal te zetten in de dienstverlening. Niet alleen de commercieel gedreven organisaties doen dat, ook overheden (burger centraal), ziekenhuizen (patiënt centraal) en onderwijsinstellingen (student centraal) werken aan waarde voor de klant en waarde van de klant.

Hoe ontwikkel je een klantstrategie

Het ontwikkelen van een klantstrategie is niet eenvoudig, maar cruciaal voor iedere organisatie. Er moeten keuzes gemaakt worden die consequenties hebben voor de hele waardeketen. Service, marketing, verkoop en e-commerce processen zijn gericht op de optimale klantbeleving. De klant staat centraal, niet de producten of organisatie.

In deze whitepaper word aan de hand van het customer centric strategy model uitgelegd hoe je tot een klantstrategie komt. Het model bestaat uit de volgende elementen:

  • customer culture
  • value for the customer
  • customer experience
  • value for the organisation

Wil jij aan de slag met customer centricity in jouw organisatie? Download dan nu het whitepaper Bouwen aan een customer centric organisatie! Deze whitepaper is in samenwerking met Beeckestijn Business School ontwikkeld.

https://www.beeckestijn.org/download/857

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *