Het Klant-energieke stroomschema

Hoe breng je nu de gehele klantbeleving (customer experience) naar een hoger level? Dat is geen eenvoudige opgave. Klantbeleving zit opgesloten in duizenden kleine en grote zaken en de eisen die de klant stelt aan de klantbeleving veranderen mede door nieuwe technologieën continu. De optelsom van allemaal losse projecten en initiatieven is niet automatisch een betere klantervaring. Hoe moet het dan wel?

Door naar de organisatie te kijken zoals naar een stroomschema. Als er in het stroomcircuit een schakel niet werkt, gaat de lamp simpelweg niet branden. Als er in een organisatie een schakel onvoldoende goed is ingericht, komt er geen beweging naar een betere klantbeleving. Het Klant-energieke stroomschema (zie hieronder)  laat op eenvoudige zien welke vier schakels met ieder vier componenten, aan moeten staan, om de klantbeleving naar een hoger level te tillen.

Als alle schakels aan staan, kan de klantfeedback op de juiste manier worden gevangen en gebruikt om elke dag een beetje te worden. Zo wordt die feedback de brandstof voor de klantgerichte organisatie. Organisaties die in staat zijn om energie uit klantfeedback te winnen, inspireren medewerkers, genereren meer tevreden klanten en ondernemen toekomstbestendig.

Wil je meer weten over de werking van het Klant-energieke stroomschema? Dan kun je het boek “De Klant-energieke organisatie” van Sonja Stalfoort bestellen. Of plan een Perpectief sessie met Sonja Stalfoort om met jouw collega’s, Management- of Directieteam te ontdekken, welke schakels aan of uit staan. En een routemap te ontwikkelen naar een optimale klantbeleving (customer experience).