klanttaal

Zullen we onze taal veranderen in klanttaal?

Veel organisaties zijn bezig met programma’s om de klant meer centraal te zetten. Maar hoe kun je nu een klantcultuur bewerkstelligen als er gecommuniceerd wordt over onder andere omzet, acquisitie en royementen. Achter deze woorden zitten (potentiële) klanten. Mensen van vlees en bloed, die een probleem hebben waar ze met een product of dienst mee geholpen kunnen worden. Wellicht door jouw organisatie.

Lees meer

klant centraal

In 7 stappen de klant echt centraal

Luisteren naar de klant begint bij jezelf

 

1. Begin bij jezelf

Zoveel mensen zoveel wensen. Het is absoluut van levensbelang om goed naar je klanten te luisteren, maar niet voordat je zelf heel goed weet wie je als organisatie bent. Alleen dan kun je klantinzichten beoordelen op relevantie voor jouw organisatie. Het startpunt voor het centraal stellen van de klant, is de eigen visie en missie van de organisatie.

Lees meer

7 tips voor een succesvol sponsorship

Sponsorship ARAG en KNVB Scheidsrechters goed voor UEFA award

Met de onlangs uitgereikte UEFA award is ARAG voor haar sponsorship met KNVB Scheidsrechters nu ook op Europees niveau erkend. Zowel voor de uitvoering van het sponsorship als op de behaalde resultaten. ARAG won eerder al de SponsorRing award voor beste Nederlands sportsponsor. Wat is het geheim van het succes?

Sinds een aantal jaar prijkt het ARAG logo op de shirts van KNVB Scheidsrechters in het betaalde voetbal. Een juridische dienstverlener die zich identificeert met scheidsrechters is een heel logische match. Een gewaagde ook, daar scheidsrechters ook wel eens onder vuur liggen, maar tot op heden lijkt het voor ARAG heel goed uit te pakken. Wat maakt dit sponsorshop tot een successtory? De 7 ingrediënten voor een succesvol sponsorship.

Lees meer